Ziua 2 – Turul bloggerilor la companiile din Sibiu în cadrul campaniei #produsinSibiu
Timp de citire: 6 minute
Compa SA; Banca Comercială Carpatica - la o cafea cu Johan, CEO-ul băncii; Lytos - bocanci nu ieftini, ci foarte ieftini; Flaro - de 91 de ani în același loc
Ieri am scris cum a fost în prima zi a turului bloggerilor la companiile din Sibiu care s-a încheiat cu participarea la deschiderea celei de-a 20-a ediții a Festivalului Internațional de Film Documentar Astra Film Sibiu.
Compa SA
Ziua a doua a debutat cu vizita la Compa SA, o fabrică cu o istorie impresionantă de 125 de ani. Cu o cifră de afaceri de 112 mil €, din care exportul reprezintă 82%, Compa se află printre cele patru companii cu capital românesc prezente în top 100 al exportatorilor din România. Principalele grupe de produse: componente pentru sisteme de injecţie; lame, braţe şi prinderi pentru ştergătoare de parbriz; cartere centrale, flanşe şi role pentru turbosuflante; pinioane pentru casete de direcţie; coloane de direcţie şi axe volan; arcuri; elemente ştanţate; transmisii cardanice; ansamble mecano-sudate; componente pentru instalaţii de aer condiţionat. Produsele Compa sunt ansamblate pe automobile precum BMW, Mercedes, Peugeot, Audi, Ford, Fiat, Citroën şi Kia.
Regulile în interiorul fabricii sunt destul de stricte și a fost pentru prima oară când am traversat pe o trecere de pietoni într-o fabrică.
Banca Comercială Carpatica – La o cafea cu CEO-ul băncii
Belgianul Johan Gabriels, noul director general al Băncii Carpatica începând din aprilie 2013, nu este bancher obișnuit. Jovialitatea, pragmatismul și non-conformismul lui Johan Gabriels ar putea reprezenta cheia succesului în procesul de reinventare al Băncii Carpatica. Johan Gabriels a fost preşedinte şi director general al RBS România din septembrie 2009 până în primăvara anului trecut, el activând anterior ca director financiar în cadrul grupului, în Amsterdam şi Düsseldorf.
„Sunt om de afaceri, îmi place să lucrez cu oamenii şi vreau să construiesc ceva pentru aceştia. Cred că stilul meu este antreprenorial, mult mai orientat către oameni decât şi-ar putea imagina cineva despre un bancher. În prezent, multe bănci sunt dependente de deciziile strategice ale băncilor-mamă, sunt preocupate mai mult de procesul de restructurare şi de reducere a expunerilor decât de clienţi şi de creşterea afacerilor, problemele fiind mai mult tehnice, legate de provizioane, de capital. Acest mod de lucru nu mi se potriveşte, eu sunt o persoană care vrea să clădească ceva, am mentalitatea unui om de afaceri, pentru că înainte de a fi bancher am lucrat în alte industrii, pentru Marş, Pepsi sau Lilly şi am ajuns ulterior, în 2001, în sectorul bancar. Bancherul trebuie să fie aproape de client şi de afacerea acestuia, de aceea le spun şefilor de sucursală dintr-un oraş: „Vreau să fiţi nu doar reprezentanţii băncii, ci şi persoanele de legătură cu clienţii, oficialii oraşului, persoanele importante dintr-o comunitate, trebuie să lucraţi împreună cu ele, rolul vostru fiind acela de consilieri financiari. Pentru că dacă ne rezumăm la a da un credit de care clientul de fapt nu are nevoie sau care nu îl ajută cu adevărat, facem mai mult rău decât bine, atât lui, cât şi băncii. Bancherul ar trebui să fie, aşadar, în primul rând un consilier care ascultă şi înţelege mai întâi nevoile clienţilor, pentru a-i putea ajuta cu sfaturi şi a le putea oferi produsul financiar potrivit”
Am discutat despre aceste lucruri cu Johan Gabriels în timpul unei întâlniri în birourile Băncii Carpatica din Sibiu intitulată ”La o cafea cu Johan”. Vedeți în poza alăturată cana de cafea cu stickerul pe care este scris numele meu. ”La o cafea cu Johan” este denumirea generică a întâlnirilor care au loc săptămânal între Johan Gabriels și angajații băncii sale, întâlniri prin care Johan încearcă să își cunoască și să își înțeleagă mai bine angajații. De altfel întreaga echipa actuală de conducere (provenită în mare parte tot din RBS) este orientată spre oameni fiind printre puținele (dacă nu singura) companie din România care are în board-ul de conducere funcția de CPO (Chief People Officer).
Lytos – bocanci nu ieftini, ci foarte ieftini
Lytos este marca companiei italiene Mondeox s.p.a., care de peste 30 de ani creează încălţăminte sport-tehnic, ale cărei produse variază de la trekking și vânătoare până la afterski și încălţăminte protecţie.
Dacă vreți să vă cumpărați ”bocanci nu ieftini, ci foarte ieftini, fabricaţi chiar acolo, la doi paşi de showroom” atunci nu trebuie să ratați showroom-ul fabricii Lytos din Cristian. Afirmația precedentă nu îmi aparține ci a fost scrisă de Denisa Bârgău în articolul https://denisuca.com/produs-sibiu-incaltamintea-lytos/ și este susținută de Alexandra Palconi care scrie și ea că și-a cumpărat ”o pereche de bocanci, la un preţ super” https://alexandrapalconi.info/despre-fabrica-de-incaltaminte-lytos-produsinsibiu/
Flaro – de 91 de ani în același loc
În 18 decembrie 1922 și-a început activitatea la Sibiu societatea GRATIOZA MILL Pantle S.A. având ca scop „producerea de plicuri si hirtie de scrisori precum si a tuturor marfurilor si produselor de fabrica pentru industrii, cari intrebuinseaza hirtie”
91 de ani mai târziu, în același loc, compania se cheamă FLARO.
În 1948, dupa nationalizare, intrepinderea DEROPA (cu obiect de activitate tiparirea si confectionarea) a fost comasată cu intreprinderea GRATIOZA, schimbandu-i-se numele in Intreprinderea Industriala de Stat „Flamura Rosie”.
În anii ’50 FLAMURA ROȘIE a comasat pe rând fabricile ARTALITH (producatoare de stilouri si creioane mecanice), CELULOIDUL din Resita (producatoare de articole din bachelita) și ORLALIT (producatoare de placi, nasturi, bastoane de galalit si manere de mobila) devenind principalul producator de accesorii textile din metal din tara și printre primele intreprinderi din tara care produc obiecte din masa plastica.
În anii ’60 au fost achiziționate primele masini de injectat mase plastice schimbându-se astfel aproape in intregime profilul intreprinderii. În anii ’90 Flamura Rosie și-a schimbat numele in FLARO. În 2005, RTC a devenit actionar majoritar al firmei Flaro din Sibiu și a integrat Flaro in RTC Grup.
Astăzi FLARO este unul dintre principalii producatori de elemente mici si subansambluri pentru industria auto, produse destinate domeniului electrotehnic, articole de birotica si papetarie și articole de mercerie si uz gospodaresc.
[infobox style=’regular’ static=’1′]“Produs în Sibiu” este o campanie realizată de Asociaţia Produs în Sibiu împreună cu ziarul Sibiu 100%.
Au mai scris pe bloguri despre acest tur: Alexandra Palconi, Anne-Marie, Denisa Bârgău, Manuel Cheţa, Cristian Florea, Anca Duma, Alina Massier, Cristian Liviu Sucilă, Pancu, Istvan Bertalan, Diana Ribana, CeMerită, Sebastian Bârgău, Călin Turcu.[/infobox]
Adaugă un comentariu