Image posted by MobyPicture.com
– Posted using MobyPicture.com

I-am cunoscut pe Kim, Richard si Andreas chiar inainte de plecarea din Bucuresti.

Aflasem de Kim Nguyen cu cateva saptamani inainte de pe blogul lui George Hari Popescu http://www.cyberculture.ro/blog/2009/09/21/ride-planet-earth-trece-pe-bicicleta-prin-bucuresti-in-octombrie/, iar despre intalnirea din parcul Izvor am aflat cu o zi inainte citind http://bloguri.biciclete.net/biciclete/kim-nguyen-ride-planet-earth_id1675.html

Unii dintre voi stiti deja povestea lui Kim. A plecat in urma cu 14 luni din Australia pe bicicleta propunandu-si sa ajunga la Copenhaga in decembrie 2009 inainte de inceperea Conferintei Natiunilor Unite asupra Schimbarilor Climatice – http://rideplanetearth.org/

In perioada 7-18 decembrie, reprezentanti din 191 de tari se vor reuni la Copenhaga pentru ultima runda de negocieri privind un nou acord global de reducere a emisiilor poluante. Acordul aflat in vigoare, cunoscutul Protocol de la Kyoto, va expira peste 3 ani, in decembrie 2012. Negocierile de la Copenhaga ar urma sa ratifice un nou tratat de clima care sa fie aplicat incepand cu 2013.

Cea mai mare provocare a incheierii unui acord la Copenhaga este aceea de a distribui in mod egal responsabilitatile intre tarile dezvoltate si cele in curs de dezvoltare. Pe langa reduceri ambitioase de emisii, statele dezvoltate trebuie sa ofere finantele si tehnologia necesare pentru a permite tarilor mai sarace sa dezvolte surse de energie cu emisii reduse de dioxid de carbon si sa se adapteze la schimbarile climatice deja existente.

Mai mult, ultimele rapoarte stiintifice avertizeaza ca efectele adverse ale schimbarilor climatice sunt mult mai rapide si mult mai grave decat se credea pana acum, in prim plan aflandu-se rezervele de apa, topirea ghetarilor si cresterea nivelului oceanelor.

Obiectivul Uniunii Europene este de a garanta că temperatura medie globală nu creşte mai mult de 2°C faţă de nivelurile precedente revoluţiei industriale. Pentru a evita ca aceasta să se întâmple, emisiile globale de gaz de seră trebuie să atingă maximul lor până în 2020 şi ca urmare să scadă mult până în 2050.

Richard (Marea Britanie) l-a cunoscut pe Kim in Kazakstan in urma cu doua luni. Pentru ca pe  atunci nu avea bicicleta, Richard l-a asteptat pe Kim in Georgia, de unde si-a cumparat o bicicleta pentru a-l insoti in ultimele luni ale proiectului sau.

Andreas (de nationalitate germana, locuieste de cativa ani buni in Anglia) li s-a alaturat in urma cu trei saptamani de la Istanbul.

In traseul lor catre Copenhaga au trecut si prin Bucuresti, unde cativa ciclisti profesionisti si amatori, precum si organizatii ca Bate Saua si WWF Romania (Fondul Mondial pentru Natura) le-au oferit sprijin in initiativa lor.

Fotografii de la intalnirea din parcul Izvor:

Pe 6 decembrie 2009 Kim, Richard si Andreas vor ajunge la Copenhaga, cu 1 singura zi inaintea inceperii Conferintei la nivel inalt. In aceeasi zi, asociatii sau pur si simplu ciclisti din tarile prin care Kim a trecut si-au anuntat sprijinul privind organizarea unor evenimente locale pentru a face demersul acestuia sa nu ramana fara ecou.

In .RO au scris despre Kim & RidePlanetEarth.com :

UPDATE 12 octombrie 2009:

Dupa cateva zile de la trecerea lui Kim prin Bucuresti constat urmatoarele lucruri:

  1. Pe site-urile WWF Romania si BateSaua NU EXISTA NICIO MENTIUNE referitoare la acest eveniment sau macar la proiectul Ride Planet Earth (deocamdata – inteleg de la WWF ca e o situatie temporara si involuntara, iar BateSaua inteleg ca publica mai mult pe Velorutia.ro) – Oricum, pe perioada trecerii lui Kim prin Bucuresti, atat WWF Romania cat si BateSaua au facut enorm de mult pentru el. E pacat ca nu s-a putut mai mult, dar stiu sigur ca nu din vina lor.
  2. Nu inteleg unde s-a pierdut entuziasmul celor care scriau pe blogul lui George Hari si pe forumul CiclismAmatori
  3. Nu inteleg de ce au fost incompatibile implicarea lui George Hari in acest eveniment (care parea a avea un impact bun) cu implicarea celor de la WWF Romania si BateSaua – intrebarea este adresata lui George Hari.
  4. Site-urile de stiri nu au preluat informatia (nu am informatii privind preluarea pe radio, tv sau presa scrisa). Informatia a aparut totusi pe cateva bloguri si in Green Report preluat si de Evenimentul Zilei.
  5. Cei care conteaza in „social media”-ul romanesc nu au reactionat (poate aici am cel mai mare regret, stiu ca aveau posibilitatea sa faca mai mult, si cu eforturi putine)

Concluzia mea: cred ca Romania a dat-o-n bara din nou. Suntem mult prea obsedati de realizari si recunoastere personale ca sa mai putem gandi global, d-apoi sa mai si facem ceva. In Romania, daca nu subsemnezi o actiune (caritabila sau de orice fel) nu merita sa o faci. Cei care au observat ca semnatura lor are sanse sa nu apara, sau sa nu se vada destul de mare, au renuntat usor, sau au lasat-o mai moale.

L-am ajutat pe Kim, dar i-am recunoscut ca o fac pentru bucuria de a contribui putin la proiectul sau magnific. Nu uitati ca bicicleste de 14 luni si mai are inca 2. E posibil ca el sa fi gresit abordarea romanilor, e posibil sa fi gresit ca nu l-a mai contactat pe George Hari (conform spuselor acestuia din urma) dar ce mai conteaza? 16 luni oameni buni!!! 16 luni pe bicicleta!! prin soare de desert, prin ploi torentiale etc!!!! 16 luni din care 12 singur!!! Chiar nu merita sa trecem peste orgolii???

Sunt curios daca pe 6 decembrie putem face ceva pentru PLANETA, pentru BICICLETE, pentru BICICLISTI, pentru FIECARE DINTRE NOI, si de ce nu, pentru KIM!

Ei, ce ziceti? BateSaua, WWF Romania, George Hari Popescu? Cineva? Oricine?!

PS: Mirarea mea vizavi de ce s-a intamplat este justificata de urmatoarele posturi de pe CiclismAmatori:

In 22 sep, George Hari: „Ce ziceţi, facem Ziua Bicicletei în 7 octombrie, în mod excepţional, să pedalăm cu Kim prin Bucureşti? Şi alta în 6 decembrie, cînd mai participă şi alte oraşe, cu ocazia conferinţei Climate Change de la Copenhaga?

Pe 8 oct, acelasi George Hari: „Cred că putem închide subiectul. Au fost vreo 5 oameni, probabil nimeni de pe forum.”

am43: „il inchidem…oricum nu am inteles mare lucru din actiunea asta a baiatului…daca tot a fost asa evaziv si misterios, mai bine se ducea direct la budapesta”

George Hari: „Corect, e vina lui. Ia să ne mai lase cu ecologia asta a lui, că avem alte probleme.”

Poate e aici o ironie fina pe care eu, personal, nu o inteleg! Ma ajuta cineva?

PS2: Trebuie sa intelegeti ca „supararea” fata de George Hari vine in mod special din dezamagirea ca a renuntat sa se mai implice in acest eveniment. Bazandu-ma pe istoricul lui, stiu ca ar fi fost in stare sa faca evenimentul mai vizibil macar in randul ciclistilor.

Ai ceva de zis despre asta? Lasă un comentariu. Mai jos găsești încă 13 comentarii la acest articol.

Views 11

Ți-a plăcut acest articol? Vrei să afli când mai scriu?

Urmărește pagina mea de Facebook:


și abonează-te mai jos ca să primești articolele pe email (un email pe săptămână, fără spam-uri, promit!).
286 de abonați primesc deja pe email cele mai interesante postări ale săptămânii!