Branduri românești care au suferit schimbări semnificative

Timp de citire: 6 minute

Vlad Dulea

Ceea ce veți vedea mai jos sunt câteva exemple de branduri românești care în urma unui proces de branding/rebranding au suferit schimbări semnificative care au dus implicit la diferențierea lor și la o mai bună poziționare pe piață. Scriu acest articol în contextul în care în această perioadă (mai exact până pe 7 aprilie 2013) orice companie românească poate să aplice la programul "Cel mai promițător brand românesc" în urmă căruia să beneficieze GRATUIT de un asemenea proces de branding.

Ceea ce veți vedea mai jos sunt câteva exemple de branduri românești care în urma unui proces de branding/rebranding au suferit schimbări semnificative care au dus implicit la diferențierea lor și la o mai bună poziționare pe piață.

Scriu acest articol în contextul în care în această perioadă (mai exact până pe 7 aprilie 2013) orice companie românească poate să aplice la programul „Cel mai promițător brand românesc” în urmă căruia să beneficieze GRATUIT de un asemenea proces de branding.

Două dintre companiile de mai jos au câștigat competiția la edițiile anterioare și au beneficiat de un astfel de proces de rebranding.

De asemenea, dacă ești blogger poți beneficia de un program de branding gratuit pentru blogul tău participând la campania de promovare a programului Cel mai promițător brand românesc.

Ciserom

Înainte de branding

560x200-Ciserom-before

Piaţa românească a şosetelor este formată dintr-un număr restrâns de branduri care au reuşit cu greu să-şi construiască notorietatea. Intrarea pe piaţă a produselor de import a acaparat treptat atenţia consumatorilor. În prezent pe piaţă domină produsele de import, a căror calitate şi preţ se plasează la două extreme opuse: fie sunt de înaltă calitate, fie de origine îndoielnică.

Ciserom este o companie producatoare de şosete capabile să se afle în competiţie cu ceilalți jucători de pe piaţa de profil. Cu o tradiţie de 85 de ani, brandul  a cunoscut o puternică expansiune dupa anii 1990.

După branding

560x200-Ciserom-sosete

Logo-ul dezvoltat îmbină cu succes direcţia de culoare cu cea de tradiţie. Astfel, acesta este capabil să transmită încredere şi bună-dispoziţie, entuziasm, poftă de viaţă, libertate, sentimente pe care le poţi trăi când porți haine din materiale naturale, cu o textură plăcută și  cu o personalitate congruentă cu a ta. Identitatea vizuală înglobează valoarea tradiţiei şi cea a culorii, un ghem format din fire colorate, simbol al longevităţii şi al plăcerii de a crea lucruri colorate pentru cei dragi. Ghemul Ciserom reprezintă pata de culoare din viaţa fiecăruia,  reţeta de la care se pornește pentru o zi reuşită. Noua identitate se conectează cu cea veche doar prin păstrarea numelui CISEROM, însă aduce elemente noi şi diferenţiatoare prin introducerea fontului prelucrat, echilibrat şi dinamic, cât şi prin introducerea noului element grafic, ghemul colorat.

Andu

Înainte de branding

560x200-ANDU-Before-Logo

Compania ANDU a inceput productia de confectii din tricot in anul 1997, din dorinta de a realiza produse din materiale naturale, venind astfel in intampinarea consumatorilor care isi doresc produse autohtone de calitate.

După branding

560x200-After-Andu-Pungi

În urma unei analize au fost definite platforma de brand si valorile acestuia: energie, perseverenta, trendsetter, leadership, ANDU fiind un brand ce defineste stilul de viata activ si sanatos.

Logo-ul inglobeaza un simbol memorabil si prietenos, acela al unui elefant, care transmite ideea de grija, energie pozitiva, inteligenta, protectie, sentimente pe care le traiesti doar in preajma unei persoane apropiate.

Vorel

Înainte de branding

plantavorel-before

Compania Plantavorel are o traditie in producerea suplimentelor alimentare de la 1825, iar astazi apartine unor antreprenori romani si se bucura de reputatia unei companii romanesti cu istorie. In anul 1942 se produceau 120 de produse, distribuite in intreaga lume, sub marca Laboratoarelor Vorel, bucurandu-se totodata de prestigiul adus de titulatura “Funizor al Casei Regale”.

După branding

560x200-vorel-Receptie

In urma unor consultari cu echipa de management a fost luata decizia strategica de transformare a numelui brandului Plantavorel in Laboratoarele Vorel, continuand astfel traditia de la 1825 si impunand cele mai inalte standarde in fabricarea suplimentelor alimentare.

Noul univers al Laboratoarelor Vorel este centrat pe o identitate vizuala proaspata, moderna si o tonalitate unica a mesajului si a graficii. Esenta brand-ului corporatist articuleaza misiunea companiei: aceea de a continua dezvoltarea tehnologica si diversificarea portofoliului de produse, vorbind despre cele mai eficiente combinatii de plante, vitamine, minerale si alte substante naturale de cea mai buna calitate.

Conceptul identitatii vizuale porneste de la forma unui blazon care articuleaza practic intreaga constructie a logo-ului, declinand astfel simbolul protectiei, al sigurantei si al grijii pentru sanatatea consumatorilor. “Blazonul” reprezinta modul vizual prin care este redata atentia la detaliu, dezvoltarea continua a produselor si dorinta de a imbunatati starea de sanatate a consumatorilor Vorel.

Logotipul este o readaptare contemporana, inovativa a unui font organic, redesenarea completa a literelor facand trimitere la potentialul nelimitat al naturii, pe care Laboratoarele Vorel il transforma in surse de energie pentru organismul uman. Unul dintre elementele moderne, diferentiatoare al noului brand il reprezinta folosirea unei nuante inchise a culorii rosu-violet, simbol al rafinamentului, dar si o culoare regala, impresionanta, nobila, care face trimitere la istoria insemnata a Laboratoarelor Vorel.

Firesco

Înainte de branding

firesco-before

Firenze este o companie romaneasca, infiintata in 1994, care comercializeaza produse alimentare de provenienta europeana si este prezenta în majoritatea retelelor importante de retail. In anul 2011, Firenze a decis sa redefineasca imaginea brandului propriu Firesc, prin crearea unui nou design de ambalaj.

După branding

FIRESCO-ambalajPandispan-560x200

Managementul a intrezarit oportunitatea ca marca Firesc sa castige teren in defavoarea competitorilor sai printr-o mai buna mercantizare si o reprezentare diferentiatoare la raft, luand in considerare marii jucatori internationali cu care concureaza in piata de produse de panificatie si dulciuri.

Pornind de la auditul intern si extern al companiei si analiza pietei interne si internationale, a rezultat esenta brandului, dar si o noua provocare legata de numele brandului de produs. Acesta beneficia de o oarecare recunoastere in randul clientilor, de aceea o redenumire totala alaturi de schimbarea designului putea fi confuzanta. Insa “Firesc” este un cuvant cu un sens foarte general, care nu atribuie asocieri pozitive pentru produse, de aceea recomandarea agentiei a fost ca transformarea numelui sa rezulte din alaturarea particulei “o”, avand avantajul rezonantei internationale si asemanarea cu termenul italienesc “firesco”, care inseamna proaspat. Insight-urile obtinute din aceasta etapa, alaturi de workshop-ul strategic si creativ cu top si middle managementul companiei au dus la conturarea unei promisiuni de brand aliniate obiectivelor de dezvoltare ale companiei si nevoilor consumatorilor activi: “Parte a culturii gastronomice europene”.

FIRESCO-ambalajBaton-560x200

Pentru designul de ambalaj a fost dezvoltata o grafica contemporana, puternica si vizibila la raft prin crearea unui concept complex, cel al “galaxiei”, ce se regaseste si in grafica dinamica a logo-ului, prin care se ilustreaza diversitatea portofoliului de produse. O nota diferentiatoare este data de traducerea categoriilor de produse pe game coloristice, strategie ce ajuta la identificarea rapida a produsului la raft, dar in acelasi timp permite extinderea categoriilor si localizarea lor in cazul lansarii de noi produse.

Sursa foto & texte: [1]

Adaugă un comentariu

  • Stoian Ciprian

    Bune exemplele tale. Multam fain. Am observat ca site-ul proiectului respectiv nu mai este disponibil. 🙂

  • Danyzus

    Interesant articolul! Insa eu, ca si cumparator, nu ma vad in postura de a fi influentat de cele prezentate mai sus. Oricum, nu neg ca schimbarile n-au fost bune, cei de la marketing stiu mai bine.

    • Vlad Dulea

      ideea nu este să te influențeze cele prezentate în articol… important este ce decizie iei când ești în fața raftului (să zicem). acolo nu ai niciun articol de citit, ci doar niște produse din care tu trebuie să alegi. evident că sunt multe criterii când alegi (preț, poziționare pe raft etc) dar clar unul dintre ele, vrei sau nu vrei să recunoști, este puterea unei mărci

Vlad Dulea blog folosește cookie-uri. Continuarea navigării implică acceptarea acestora.