De ce cred eu că magazinele de biciclete nu sunt încă pregătite pentru social media

Timp de citire: 2 minute

Vlad Dulea

În ultimii ani zona Social Media din România a crescut simțitor și impactul se vede din ce în ce mai mult și în rândul companiilor.

Desigur, cele mai multe au început să își facă site, blog, cont sau pagină de Facebook, chiar și de Twitter, dar este oare de ajuns?

Nu ar fi normal ca aceste magazine să încerce să monitorizeze activitatea pe aceste rețele și să se implice mai mult?

Zilele trecute adresam câteva întrebări în articolul Gârboavele XC – impresii la rece și câteva întrebări tehnice (rog pe cei mai experimentați să răspundă). Practic îi invitam pe cei mai experimentați să îmi dea sugestii cu linkuri chiar. De atâtea ori sunt spamat pe Facebook cu evenimente comerciale din partea magazinelor de biciclete, iar acum, când ceream un sfat concret, nu s-a înghesuit niciunul să răspundă.

Linkul a umblat pe Twitter, pe Facebook și am primit câteva răspunsuri din partea unor oameni. Dar niciunul din partea vreunui magazin de biciclete.

În condițiile în care ai unelte precum https://bloguri.biciclete.net care monitorizează blogurile pe care se scrie în mod curent despre ciclism și care difuzează informația rapid și facil pe canale precum Twitter (vezi contul @biciclete) sau prin newsletterul zilnic, este inadmisibil să nu existe nici măcar o reacție din partea unui magazin de biciclete.

Articolul a fost menționat și pe alt site cu specific de ciclism https://www.biciclistul.ro/2011/04/12/impresii-de-pe-bloguri-despre-garboavele-xc-2011/ Întrebarea a fost repetată și acolo.

Voi ce ziceți, sunt pregătite magazinele de biciclete de la noi de implicare în Social Media?
Știu sau vor știi la un moment dat să transforme această zonă într-un canal de marketing și vânzare?

Adaugă un comentariu

  • andrei mocanu

    1. trebuia sa existe si un inceput
    2. multumim, vlad
    3. te asteptam duminica in baneasa la 11, la un antrenament prin padure, probabil gabi ti-a transmis deja, ocazie cu care ne putem cunoaste.

    p.s. ca sa intaresc cele spuse in comentariul meu, astazi in mod special mi-am luat o zi libera si nu am mers deloc la magazin, am telefonul pe „silent” si am stat toata ziua pe net. doar asa am facut conexiunea cu blogul tau si am avut timp sa dau un raspuns.

  • andrei mocanu

    pur si simplu nu luati in calcul si un element foarte important: lipsa de timp. eu am un magazin mic si la inceput (www.bikersteam.ro), care are insa aceleasi probleme sau poate chiar mai multe ca si unul mare si/sau vechi in piata .
    nu stiu cand trec orele, nu stiu cand trec zilele, sunt mereu probleme de rezolvat, mesaje de transmis, actiuni, concursuri, etc. este extrem de greu sa le faci pe toate singur, sau aproape. de multe ori cer ajutorul prietenilor sau al baietilor din echipa noastra de mtb, dar si asa nu putem transmite toate mesajele pe care am dori sa le expunem publicului (nu vorbesc de nu stiu ce promotii obosite la biciclete sau piese)
    pe fondul vremii urate, care scurteaza mult si timpul liber, nu mai apuc nici sa ies cu bicicleta, pasiunea mea.
    ok, am vazut articolul cu pricina, pornind de pe biciclistul.ro, am fost si noi la garboavele la maraton, am avut acolo 4 locuri intai, un loc 7 la amatori peste 40 si inca un loc 14 la amatori peste 30, dar pur si simplu nu am avut puterea in zilele care au trecut sa dau un reply coerent.
    luati si acest aspect in calcul…

    • Vlad Dulea

      1. acest reply este un inceput 🙂 astept reply-uri si la intrebari fara sa mai fie nevoie de reprosuri
      2. felicitari pentru rezultate!
      3. salut echipa bikersteam in care am chiar un prieten bun: gabi solomon 😉

  • Mafu Tinel

    Eu cred ca celor de la magazinele de biciclete pur si simplu nu le pasa. Cel mai probabil, nici macar nu au un calculator conectat la internet in magazin (am observat asta in diferite magazine). Pe angajati nu ii intereseaza, pentru ca nu e afacerea lor si nu sunt motivati sa se implice (va suna familiar expresia „Pentru cat ma plateste, fac si prea mult”?) Patronii sunt, de cele mai multe ori, niste dinozauri care au avut nevoie de un an pentru a invata cum se foloseste un smartphone. Si nu in utlimul rand, cei mai multi dintre vanzatorii de biciclete si accesorii habar nu au ce vand. Ei stiu doar ca au un target si ca patronul le-a spus exact pe care modele sa marseze.

  • Ca multe alte biznisuri, ei considera ca a avea canalul de SM si a trimite informatii de pe el (de cele mai multe ori automat, prin vreun plugin) e suficient.
    Social Media presupune (dupa parerea mea de „Expert” – asa a zis Auras, ca sunt social media expert :D) si interactiune cu comunitatea pe care o creezi dincolo de blog sau conturile de twitter, facebook sau altceva.

    • SM vine in intampinarea interactiunii fizice pe care o ai deja cu clientii, sau poate sa creeze loialitate si fara interactiune fizica. Eu o vad in cazul meu pt 2 branduri :1) ImpedioLearning = tutoriale video, si pt care am cerut feedback de pe Facebook si am primit multe pareri bune, si concomitent crearea unei conexiuni intre brand si fani; si 2) Pifou, un brand de haine pt copii, afacere de familie in care eu sunt mk manager, si pe a carui pagina de Facebook tinem la curent fanii cu ultimele poze, clientii nostri pun poze cu copiii lor imbracati in hainute Pifou.
      Cred ca mai degraba avem o probleme cu open-minded, pt ca multi antreprenori romani nu sunt atat de deschisi sa sharuiasca informatii. Cum ar fi de ex sa ai o camera video car sa transmita live pe justing.tv sau ustream.tv direct din fabrica ta? sau direct din sediul X al firmei ? Asa ceva nu cred ca vom vedea curand in Ro..unfortunately:)
      Just my 2 cents:)

Vlad Dulea blog folosește cookie-uri. Continuarea navigării implică acceptarea acestora.